website stat هرآنچه باید در مورد سقف کاذب بدانید | معرفی سقف های کاذب | انواع سقف کاذب | اسپادکناف
هرآنچه لازم است در مورد سقف کاذب بدانید

هرآنچه لازم است در مورد سقف کاذب بدانید

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب سقف ثانویه ای است که زیر سقف اصلی نصب می شود.این سقف ها را میتوان هم در ساختمان های مسکونی و هم ساختمان های تجاری نصب و اجرا کرد.معمولا هدف اصلی برای نصب سقف های کاذب ، زیبایی است.سقف های کاذب سبک های منحصر و ظاهر زیبایی ارائه می دهند و می توانند سبک ، بافت و عمق را به دکوراسیون منزل شما اضافه کنند. البته نصب سقف کاذب علاوه بر زیبایی ، جوانب مثبت دیگری هم دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای سقف کاذب

کاربرد

امروزه بسیاری از ساختمان ها به دلایل مختلف از سقف های کاذب استفاده می کنند. این نوع سقف مزایای زیادی برای ساختمانهای مسکونی و تجاری دارد. دکوراسیون را زیباتر می کند ، زیرا با استفاده از آن می توان تیرها و هر چیزی که روی سقف در معرض دید است را پوشاند.

از فضای بین سقف اصلی و سقف کاذب که به فضای پلنوم معروف است ، می توان سیم ها ، کابل ها ، لوله ها و سیستم های تهویه را  در خانه اجرا کرد.با داشتن سقف کاذب ، میتوانید به راحتی به دریچه ها و لوله های مخفی دسترسی پیدا کرده و آنها را اصلاح کنید.

سقف های کاذب اکنون با انواع مختلفی از مواد ساخته می شوند و به اشکال ، رنگ و بافت متنوعی ارائه می شوند.بسیاری از آنها حتی می توانند متناسب با نیازهای کاربر کاملاً سفارشی شوند.

اگر به دنبال تزئین فضای داخلی خانه خود هستید ، اما در مورد نصب سقف کاذب دو به شک هستید ، اگر مزایایشان را بدانید ، شاید بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این برای شما خوب است یا نه؟!

مزایای سقف های کاذب چیست؟

  • برای پنهان کردن کابل های برق و لوله ها یک گزینه ایده آل است.
  • به عنوان عایق صدا عمل می کند و از خارج شدن صدا از داخل به بیرون از ساختمان و بالعکس از ورود صدا از فضای بیرون به داخل جلوگیری می کند.
  • با نصب سقف کاذب ، ارتفاع سقف کاهش می یابد و اینگونه برای گرم کردن و یا سرد کردن فضا به انرژی کمتری نیاز است.
  • سقف های کاذب می توانند نوری را منعکس کرده و پخش کنند تا نیاز به نور مصنوعی غیرضروری کاهش یابد و در نتیجه مصرف انرژی کاهش یابد.
  • این صفحات سقفی از ویژگی های ایمنی در برابر آتش و رطوبت نیز برخوردار هستند.

نصب سقف کاذب

البته توجه داشته باشید که نصب و راه اندازی هر نوع سقف کاذب نیاز به دقت کارشناسان دارد. این نوع سقف نیاز به دقت در طراحی ، محاسبه و نصب دارد و فقط باید توسط متخصصان نصب شود.  مهم تر از همه نصب آن برای اتاق های با ارتفاع کم ، امکان پذیر نیست.  قبل از در نظر گرفتن سقف کاذب ارتفاع سقف را بررسی کنید و ببینید آیا ارتفاع سقف به اندازه کافی بالا هست یا خیر؟

سقف کاذب را میتوان در هر قسمت از خانه ، حمام و سرویس بهداشتی ، اتاق خواب ، آشپزخانه ، اتاق نشیمن و ورودی ساختمان نصب کرد، اما نصب و اجرای سقف کاذب در اتاق نشیمن محبوبیت بیشتری دارد.در محیط های مرطوب باید از نوع مقاوم در برابر رطوبت استفاده کرد.

طراحی های زیبای سقف کاذب

طراحی های زیبایی را می توان با سقف کاذب انجام داد

چرا از سقف های کاذب استفاده می شود

همانطور که در مطالب بالا هم اشاره شد ، با استفاده از سقف های کاذب ، میتوان سیم ، لوله کشی و سایر اجزا که در هر خانه یا ساختمان تجاری به وفور یافت می شود را از دیده ها پنهان کرد.این همچنین برای پوشاندن هرگونه آسیب یا مشکل ساختاری که در سقف وجود دارد ، استفاده می شود.

نصب سقف کاذب در زیر سقف اصلی ساختمان ، باعث کاهش ارتفاع اتاق می شود که این ممکن است گردش داخلی را بهبود بخشد و هزینه گرمایش / سرمایش را کاهش دهد.بعلاوه ، نصب آسان چراغ های سقفی را امکان پذیر می کند.

به دلیل اینکه سقف کاذب در زیر سقف اصلی نصب می شود ، معمولا موادی که در ساخت آنها استفاده می شود سبک است ، از این رو نصب انواع آنها آسان است و با سرعت بالایی انجام میشود.با نصب چراغ های LED در انواع سقف کاذب و نورپردازی های زیبا میتوان فضاهای داخلی ساختمان ها را زیباتر کرد.با توجه به اینکه چراغ های LED به کار می رود ، نصب این سقف ها می تواند به کاهش هزینه روشنایی منزل کمک کند.

اما با وجود مزایای بسیار زیادی که دارند ، آنها یک عیب بزرگ هم دارند و آن این است که پس از نصب ، فضای اتاق کمتر می شود.

 

انواع سقف های کاذب

سقف های کاذب براساس نوع مواد مورد استفاده در ساخت آنها به دسته های مختلفی دسته بندی می شوند که هر کدام دارای ، مزایا و معایب خاص خود هستند.

برخی از انواع محبوب پانل های سقف کاذب عبارتند از:

در مقاله دیگری به طور کامل درباره انواع سقف کاذب نوشته ایم که با کلیک کردن برروی لینک می توانید مطالعه کنید.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب کناف چیست؟

در حال حاضر مشهورترین مصالحی که برای تزئین سقف استفاده میشود ، کناف است.کناف صفحات گچی پیش ساخته هستند که علاوه بر اینکه عایق خوبی برای گرما و سرما هستند ، از قابلیت نگهداری و دوام بالایی برخوردارند.کناف به دلیل وزن سبک ، مقاومت در برابر آتش و رطوبت ، محبوب ترین ماده برای سقف های کاذب هستند.

کناف ، همان صفحات روکش دار گچی هستند که استفاده از آنها ، به زیباسازی ساختمان کمک زیادی می کند. این نوع سقف ها در اشکال ، اندازه ها و سبک های مختلف متناسب با نیاز کاربر وجود دارد. اجرای کناف با سرعت بالایی انجام می شود ، چون روش نصب آن بسیار آسان و ساده است. طراحی و اجرای کناف مقرون به صرفه است. نصب آن آسان است و به شما امکان می دهد پس از نصب آن به راحتی به کانال ها و سیم ها دسترسی پیدا کنید. برای طراحی و اجرای کناف در اصفهان و سایر استان ها با مجموعه اسپادکناف ارتباط برقرار کنید.

نصب سقف کاذب

سقف کاذب چه برای زیبایی و چه برای کاربردهای عملی در بسیاری از ساختمان ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.نصب این سقف ها یک روند کاملاً ساده است ، اما بهتر است از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه کارها به درستی انجام شده است.این سقف ها به محض قرارگیری مناسب ، از نظر ساختاری مناسب و چشم نواز هستند.

مقاله دیگری نیز درباره سقف کاذب حمام در سایت اسپادکناف وجود دارد که با کلیک برروی لینک می توانید مطالعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت اجرای سقف کاذب و قیمت اجرای کناف در اصفهان و سایر استان های ایران با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق برای سایت اسپاد کناف محفوظ میباشد