website stat 15 مدل سقف کاذب پذیرایی سال 2022 | مدل کناف سقف پذیرایی ساده و شیک | اسپادکناف

15 مدل جدید سقف کاذب پذیرایی در سال 2024 

پذیرایی اولین قسمتی از خانه است که مهمانان شما متوجه آن می شوند. همانطور که می گویند “تأثیر اول همیشه مهم ترین اثر را دارد”، یک پذیرایی که به خوبی تزئین شده است، سبک و شخصیت شما را نشان می دهد. در کنار دکوراسیون داخلی و مبلمان با سلیقه، توجه به سقف کاذب زیبا برای پذیرایی بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی مدل های سقف کاذب پذیرایی می پردازیم.

این سقف ها نه تنها زیبایی منزل شما را افزایش می دهند، بلکه مزایای متعددی نیز دارند. آنها سیم کشی های زشت را پنهان می کنند، عایق حرارتی و صوتی هستند؛ و همچنین مصرف انرژی را کاهش می دهند. بنابراین، اگر به دنبال طرح‌های سقف مدرن برای پذیرایی هستید، سقف کاذب گزینه مناسبی است! در این مطلب به انواع سقف کاذب پذیرایی (شامل کناف) و مدل های کناف سقف پذیرایی ساده و شیک می پردازیم.

انواع مدل های سقف کاذب برای پذیرایی

منبع تصاویر و مقاله: stylesatlife.com

انواع مدل های سقف کاذب برای پذیرایی:

قبل از شروع، بیایید با انواع سقف کاذب پذیرایی در بازار آشنا شویم تا انتخاب بهتری داشته باشیم:

مدل سقف  کاذب پذیرایی گچ پاریس (POP)

این سقف ها با فرم پودری گچ به نام گچ پاریس ساخته می شوند. آنها مقرون به صرفه هستند و کار با آنها آسان است. با این حال، آنها ممکن است پس از مدتی ترک های ریزی در آن ایجاد شود.

مدل سقف کاذب پذیرایی کناف

کناف یکی دیگر از مواد محبوبی است که برای محافظت حرارتی و خاصیت عایق صدا استفاده می شود. در رنگ های مختلف به صورت تابلو موجود است که به راحتی در محل نصب می شود. انعطاف پذیری این ماده امکان ایجاد خم ها و اشکال مختلف را فراهم می کند. در این مقاله چند مدل طرح کناف سقف پذیرایی گنجانده شده است.

کناف چیست؟

سقف های کاذب چوبی

اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، سقف های چوبی بهترین گزینه هستند! آنها به راحتی نصب می شوند و ظاهری پیچیده به اتاق می دهند. با این حال، هزینه و نگهداری از معایب عمده استفاده از چوب است.

سقف های کاذب شیشه ای

اگرچه شیشه متریال مناسبی برای خانه نیست، اما می توانید از شیشه در ترکیب با مواد دیگر برای ایجاد طرح های خیره کننده در پذیرایی خود استفاده کنید. استفاده از شیشه در مکان های مناسب می تواند حس فضای بزرگتری برای اتاق ایجاد کند.

برای مطالعه بیشتر: انواع سقف کاذب

جدیدترین طرح های سقف پذیرایی:

در اینجا 15 طرح ساده و بهترین طرح سقف پذیرایی همراه با تصاویر آورده شده است که می توانید از آن برای خانه خود الهام بگیرید:

  1. طرح های ساده سقف کاذب برای پذیرایی:

در اینجا یک طراحی اولیه سقف Tray (سقف های طَبَقی) برای پذیرایی شما آورده شده است. که با مواد PoP (Plaster of Paris – گچ پاریس) ساخته شده است. ظاهر مرتب و شیک این سقف باعث می شود اتاق جادارتر به نظر برسد. حاشیه های طراحی شده برای نگه داشتن وسایل روشنایی و لامپ های LED در شیارها اضافه می شوند تا سقف را برجسته کنند.

مدل سقف کاذب ساده

مدل سقف کاذب ساده

  1. طرح های سقف برای پذیرایی کوچک:

اگر پذیرایی کوچکی دارید، باید اطمینان حاصل کنید که سقف دارای طراحی مینیمال است. در اینجا یکی از این نمونه ها مشاهده می شود که در آن سقف فرورفته حس فضای وسیع تری را به وجود می آورد. یک لوستر مربعی شکل به مرکز و لامپ های ال ای دی گرد در اطراف آن اضافه کنید تا محیط براق و روشن به نظر برسد.

مدل سقف کاذب برای پذیرایی کوچک

پذیرایی کوچک

  1. طرح های سقف کاذب برای پذیرایی با پنکه:

این سقف کاذب برای قرار دادن یک پنکه بزرگ طراحی شده است تا هوای اتاق را مطبوع نگه دارد. سقف طبقی معمولی کمی در مرکز فرو رفته است تا نگهدارنده فن نمایان شود. تمام سیم‌کشی‌ها به پشت صحنه می‌رود و شما فقط قطعی ای زیبا و تزئینی را می‌بینید که آویزان است.

مدل سقف کاذب پذیرایی با پنکه

مناسب پذیرایی با پنکه سقفی

  1. بهترین طرح های سقف برای هال:

برای یک سالن بزرگ یا محل اجتماع، به سقفی نیاز دارید که سقف را بالاتر نشان بدهد. (چگونه فضاهای با سقف بلند را دکوراسیون کنیم؟) در اینجا یکی از این طرح های خلاقانه مشاهده می شود که فورا توجه همه را به خود جلب می کند. به جای ساده نگه داشتن قسمت مرکزی، یک تخته کنافی طراحی شده برای پوشش سقف نصب می شود. نوارهای جانبی در لمینت سیاه و سفید، همراه با لامپ های LED قرار دارند.

مدل سقف کاذب مناسب هال

مناسب فضاهای بزرگ

  1. سقف های گچ پاریس برای پذیرایی:

نگاهی به این اتاق کوچک عجیب بیندازید که با سقف کلاسیک گچ پاریس و چوبی تزئین شده است. این یک مثال عالی از ترکیب مواد مختلف برای دستیابی به ظاهری منحصر به فرد است. ابتدا سقف فرو رفته و سپس با صفحات چوبی ضخیم پوشانده می شود. در مرکز، یک عنصر پلاستر پاریس معلق برای تزئین بیشتر اضافه شده است.

مدل سقف کاذب پلاستر پاریس

پلاستر پاریس

  1. طرح های سقف کنافی برای پذیرایی:

اگر به سقف های رنگی علاقه دارید، کناف انتخاب ایده آلی است! این متریال را می توان تقریباً در هر رنگ و شکلی متناسب با تم داخلی طراحی کرد. به عنوان مثال در عکس زیر، تخته کناف آبی آسمانی به طور یکپارچه با مفهوم رنگ اتاق ترکیب می شود. افزودن هایلایت های سفید در مرکز و گوشه ها ظاهری کاملا متفاوت می دهد!

مدل سقف کاذب کناف پذیرایی

مدل های سقف کناف پذیرایی

  1. سقف PVC برای پذیرایی:

PVC مخفف پلی وینیل کلراید است که یک ماده مصنوعی است که برای سقف استفاده می شود. PVC کاملا مقرون به صرفه است. در حالی که پانل های PVC طرح چوب بسیار برای پوشاندن سقف پذیرایی استفاده می شود، پانل های PVC سفید براق نیز رنگ دیگری است که می تواند استفاده شود و کل فضا را روشن کند. در اینجا نمونه ای مشاهده می شود که در آن سقف و دیوارهای جانبی با PVC پوشانده شده است.

مطالعه بیشتر: سقف کاذب PVC و مزایا و معایب

مدل سقف کاذب pvc برای پذیرایی

سقف کاذب PVC پذیرایی

  1. طراحی سقف چوبی برای پذیرایی:

شما به سادگی نمی توانید کلاس و ظاهر خیره کننده چوب را با هیچ ماده دیگری جایگزین کنید. به خصوص، زمانی که در محیط های کمی سردتر زندگی می کنید، سقف های چوبی گرما را در داخل خانه حفظ می کنند. به طرح کلاسیک زیر نگاه کنید. سطحی دارای پانل های چوبی سایه دار که برای پوشاندن سطح سقف ثابت شده اند. ترکیب آن با رگه هایی از پلاستر پاریس می تواند ظاهر زیباتری خلق کند.

مدل سقف کاذب چوبی پذیرایی

مدل سقف کاذب چوبی پذیرایی

  1. طراحی سقف پذیرایی سیمانی (سمنت):

سقف سیمانی یا سمنت (Cement) جدیدترین مُد این روزها است. در خانه های جدید، به احتمال زیاد متوجه می شوید که در آن سقف فقط از سیمان استفاده شده است. ظاهری دارک و مبهم دارد که تا حدودی هم حس و حال روستا به فضا می دهد! همچنین باعث صرفه جویی در هزینه می شود. با این حال، باید در انتخاب بقیه دکور بسیار دقت کنید.

سقف کاذب سمنتی پذیرایی

مدل سقف کاذب سمنت سیمانی پذیرایی

  1. طرح سقف کاذب یکپارچه با دیوار:

اگر می خواهید فضای خاصی را در پذیرایی خود برجسته کنید، این طرح سقف ایده خوبی است.در عکس زیر فضای تلویزیون به گونه ای هنرمندانه طراحی شده است که تمرکز شما را به این مکان معطوف کرده و آن را بیشتر مورد توجه قرار داده است. طرح از سقف شروع می شود و در امتداد دیواره کناری امتداد می یابد. نورهای روشن روی آن می تواند حس و حا ملایمی را که همه ما در خانه خود به آن نیاز داریم اضافه کند!

مدل سقف کاذب یکپارچه با دیوار

مدل سقف یکپارچه با دیوار

  1. مدل سقف پذیرایی مستطیلی:

طراحی یک پذیرایی مستطیلی ساده ترین کار است! داشتن فضای زیاد به شما این فرصت را می دهد که ایده های شگفت انگیزی داشته باشید و خلاقیت زیادی به خرج بدهید. در تصویر زیر یک مدل زیبا مشاهده می کنید. این سقف ترکیبی از گچ پاریس و سقف نقاشی شده است که با نورهایی در مرکز برجسته شده است. رنگ مرکزی را بر اساس رنگ غالب دکوراسیون خانه انتخاب کنید.

مدل سقف کاذب مستطیلی پذیرایی

مدل سقف مستطیلی پذیرایی

  1. مدل سقف کاذب برای پذیرایی مربع:

اگر یک اتاق مربع معمولی دارید و می خواهید از ظاهر جعبه ای خودداری کنید، به سراغ این سقف کاذب موج دار بروید. عنصر منحنی به فضای زندگی شما سبک و بُعد می بخشد. بعد از طراحی، به سراغ سقف فرورفته منحنی شکل بروید و آن را با یک آویز هماهنگ پر کنید.

مدل سقف کاذب پذیرایی مربع

مدل سقف پذیرایی مربع

  1. مدل های سقف گرد برای پذیرایی:

سقف دایره ای شکل اتاق شما را جمع و جور و از نظر زیبایی شناسی جذاب می کند. به خصوص در سالن های بزرگ و حجیم، استفاده از طرح سقف گرد می تواند تمرکز را به مرکز اتاق برساند. حتی در اتاق‌های مربع یا مستطیل، یک طراحی دایره ای با الگوی هندسی پیچیده عالی عمل می‌کند و توجه زیادی جلب می کند.

مدل سقف پذیرایی دایره ای

مدل سقف پذیرایی گرد

  1. مدل سقف مدرن پذیرایی:

این طرح سقف جلوه ای مجلل به پذیرایی شما می بخشد. کناف های سفید با شیار های نازک و عمودی طراحی شده است تا لامپ های روشن را در داخل نمایان کند. این مدل جلوه یک اتاق بزرگ را می دهد. به دلیل ساختار آن این یک ایده فوق العاده برای حفظ یک فضای زنده بدون نیاز به لامپ و اتصالات اضافی است.

مدل سقف کاذب پذیرایی مدرن

سقف پذیرایی مدرن و شیک

  1. طراحی سقف طاق دار برای پذیرایی:

اگر سقفی دارید که حالت طاقی دارد، این مدل ایده آل است. به جای خالی گذاشتن فضا، می توانید این طاق های مصنوعی را با پانل های چوبی یا فلزی اضافه کنید. هدف این مدل این است که طاق و عناصر آن را تزئین کنید، بدون اینکه خیلی از طرح اصلی دور شوید.

اینها برخی از بهترین مدل های سقف کاذب برای پذیرایی هستند که می توانید از آنها الهام بگیرید. ما سعی کردیم تا انواع مختلف الگوهای سقف را در کنار هم قرار بدهیم تا نیازهای شما را برآورده می‌کند. این طرح ها ما را با آخرین مُد ها و ترند های موجود در بازار آشنا می کند که می تواند به شما کمک می کند.

مدل سقف پذیرایی طاق

سقف کاذب مناسب برای طاق

اگر همچنان در مورد کناف سقفی سوال و یا احتیاج به مشاوره دارید کافیست روی دکمه مقابل کلیک کنید!

© تمامی حقوق برای سایت اسپاد کناف محفوظ میباشد